Elfogott a muffin-láz - most meggyes

Hogy mik vannak!

Tényleg számít a formák lefagyasztása a zsiradékkal való kikenés előtt. Az első adag előtt fagyasztottam, a másodikra már nem volt türelmem. És megdöbbentő volt a különbség: az először sültek külseje finom, ropogós volt, a másodikaké viszont kissé ragacsos.

Ezen kívül valóban javaslom, hogy ne margarinnal kenjük ki a formákat, hanem olajjal, mert sokkal könnyebben kijönnek sütés után a muffinok.
 
Hozzávalók 18 darabhoz:
  • 40 dkg meggy (ez nagyjából 1 befőttesüvegnyi)
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 23 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 4 tojás
  • 40 dkg liszt
  • 1 púpos kávéskanál sütőpor
  • a tetejére egy evőkanál cukor és egy csapott kávéskanál őrölt fahéj
  • olaj a formák kikenéséhez
 
Hogy ne 18, hanem inkább 24 darabot tudjunk készíteni, érdemes lehet bele több meggyet rakni. Úgy finomabb is.
Tehát a formát befagyasztottam és habosra kevertem az olvasztott margarint, a cukrot, a vaníliás cukrot és a 4 tojást. Apránként hozzáadtam a lisztet és a sütőport, végül belekevertem a meggyet.
A formákat kikentem olajjal és belekanalaztam a masszát, ami igen nehézkes, mivel nagyon sűrű. Nagyjából megpróbáltam ¾-ig tölteni őket. Még így nyers formában a tetejükre szórtam a fahéjas cukrot és 20 perc alatt megsütöttem a muffinokat a 190 fokra előmelegített sütőben.
Igazán finom lett, de tőlem egy kicsit messzebb áll, mint az előző két muffin, mivel igen nehéz, picit száraz a tésztája. Leginkább a piskótához hasonlít.