Kovászos-serpenyős pizza

ksp.jpg

Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók (4 db tányérméretű pizzához)

  • 35 dkg frissen feletetett kovász
  • 20 dkg liszt (BL00 vagy BL55)
  • 6 dkg víz
  • 1 ek olaj
  • 1 kk só

 

Az összes hozzávalót összegyúrtam – nagyon ragacsos tésztát kaptam. (Nem dagasztottam.)

Langyos helyen kelni hagytam 4 órán keresztül. (A mikrohullámú sütőben óránként megmelegítettem egy bögre vizet, majd betettem mellé a tésztát egy zárható fedelű dobozban.)

A kelés után is ragacsos volt még a tészta, de már kezelhetőbb.

Négy egyenlő részre osztottam és erősen lisztezett munkafelületen húzgálással kinyújtottam. (Nem kellett hozzá sodrófa.)

Ekkor elkészítettem a pizzaszószt és felvágtam a hozzávalókat. A hagymát és a gombát megdinszteltem kevés zsíron, mert a serpenyős pizzán nem sült volna úgy meg, mint a sütőben sültön.

Egy grill serpenyőt felhevítettem, majd egészen kicsire vettem alatta a gázt. Belefektettem az egyik pizza alapot, megkentem a szósszal, ráraktam a hozzávalókat. (Sonkát, gombát, hagymát, kukoricát, olajbogyót, sajtot.)

Közepes lángra állítottam a gázt és 8-9 perc alatt készre sütöttem.