Medvehagymás pogácsa

medvehagymaspogacsa.jpg

Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók

  • 350 g liszt
  • 1 kis pohár tejföl
  • 1 tk só
  • 1 tk cukor
  • 1+1 tojás
  • 0,5 kocka élesztő
  • 100 + 25 g vaj
  • 1 csokor medvehagyma

 

Az élesztőt felfuttattam a langyos, cukros tejfölben.

Egy másik tálban összekevertem a lisztet és a sót, majd összemorzsoltam a 100g vajjal.

Végül hozzáadtam a tojást és az élesztős tejfölt és jól összedagasztottam, majd hagytam pihenni egy fél órát langyos helyen.

Ezután 1cm vékonyra nyújtottam a tésztát, megkentem olvasztott vajjal és rászórtam a felvágott medvehagyma negyedét. A két szélét középre hajtottam és újra kentem, szórtam, majd behajtottam a tetejét és az alját.

Egy óra kelesztés után újra nyújtottam, kentem, szórtam, hajtottam, kentem, szórtam, hajtottam, pihentettem.

Végül 1cm vastagságúra nyújtottam, pogácsa formákat szaggattam belőle és egkentem a tetejüket tojással.

175 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütöttem.