Pulykasonka zöldségpürével

pulykasonka_zoldsegpurevel.jpg

Az eredeti recept a „Megint segít a Séf” című könyvből származik.

Hozzávalók a sonkához

  • 50 dkg pulykamell egészben
  • só, bors
  • olívaolaj
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 gerezd fokhagyma lereszelve
  • kakukkfű

 

A pulykamellet megsóztam, megborsoztam és nagyon kevés olíva olajon körbe pirítottam egy serpenyőben.

Bekentem a reszelt citromhéjjal, foghagymával és kakukkfűvel.

Szorosan sütőpapírba tekertem – a végeit összetűztem tűzőgéppel.

150 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütöttem.

Hidegen szépen lehet szeletelni.

 

 

Hozzávalók a zöldségpüréhez

  • brokkoli
  • édesburgonya
  • citromlé
  • só, bors, római kömény
  • petrezselyem
  • vaj

 

Az édesburgonyát és a brokkolit puhára főztem. Botmixerrel krémesre pürésítettem.

Citromlével, sóval, borssal, római köménnyel, petrezselyemmel ízesítettem.

Vajjal krémesítettem.