Kovászos kakaós csiga

kakaos_csiga.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók a keménykovászhoz

  • 50 g kovász
  • 1 ek méz
  • 10 dkg BL80 liszt
  • víz (kevesebb, mint 50 g)

 

Hozzávalók (16 darabhoz)

  • az összes keménykovász
  • 2,5 + 1,5 dl tej
  • 70 g cukor
  • 2 tojás
  • 80 + 60 g vaj
  • 400 g BL55 liszt
  • 100 g BL80 liszt
  • 1 tk só
  • 80 g porcukor
  • 50 g kakaópor
  • 1 kk fahéj
  • 1 csom vaníliás cukor

 

A keménykovászhoz összegyúrtam a kovászt, mézet, a lisztet és a meleg vizet. Langyos helyre (a mikróba) tettem 8 órára.

A 2,5 dl langyos tejet, a cukrot, a tojásokat és a 80 g olvasztott vajat összekevertem. Beletépkedtem a kovászt és azzal is elkevertem. Hozzáadtam a lisztet is és egy fakanállal elkevertem. Egy órán keresztül hagytam állni.

A pihentetés után simára dagasztottam a sóval együtt.

Egy kiolajozott tálban, langyos helyen (a mikróban) egy órán keresztül hagytam kelni, majd áthajtogattam. Újabb egy órára a mikróba tettem pihenni.

A töltelékhez összekevertem a porcukrot, a kakaóport és a fahéjat.

A tésztát alaposan lisztezett deszkán 55x40 cm-esre nyújtottam. Megkentem a 60 g olvasztott vajjal és meghintettem a töltelékkel.

A hosszabbik oldala mentén feltekertem és 16 egyforma darabra vágtam.

A csigákat egy alaposan kilisztezett tepsire tettem és szobahőmérsékleten újabb egy órát kelesztettem. Végül éjszakára a hűtőbe tettem pihenni.

Sütés előtt 2-3 órával kivettem a hűtőből, hogy felvegye a szoba hőmérsékletét.

180 fokra előmelegített, légkeverésre állított sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.

A 1,5 dl tejet és a vaníliás cukrot összekevertem és 15 perc sülés után a csigákra csorgattam kanállal. (Utána még 5 percet sültek.)

Rácson hagytam kihűlni a csigákat.