Farsangi fánk

farsangi_fank.jpg

Hozzávalók (kb. 40db 7cm átmérőjű fánkhoz)

  • 6 db tojássárgája
  • 2,5 dl tej
  • 50 g élesztő
  • 0,8 dl sütőrum
  • 45 g vaj
  • 1 kg liszt
  • 2 db citrom reszelt héja
  • 15 g vaníliás cukor
  • 1 nagy csipet só
  • 75 g porcukor
  • 1 l olaj a sütéshez

 

A langyos tejhez hozzáadtam a tojások sárgáit, a rumot és az elmorzsolt élesztőt.

A lisztet összekevertem a citromhéjjal, a vaníliás cukorral, a sóval és a porcukorral.

A lisztes és tejes keverékeket összeöntöttem és simára kevertem, gyúrtam az olvasztott vajjal. Langyos helyen (a mikróban) egy óra alatt a duplájára kelesztettem.

Lisztezett deszkán újra átgyúrtam és újabb 20 percen át langyos helyen kelesztettem.

Alaposan lisztezett deszkán 1,5 cm vastagságúra nyújtottam a tésztát és egy (7 cm átmérőjű) pohár segítségével köröket szaggattam belőle. Közepüket az ujjammal benyomtam.

Ezeket a tésztapogácsákat 30 percen át kelesztettem a konyhapulton.

A sütéshez egy magasfalú lábosban felhevítettem az olajat. Menet közben fog kiderülni, hogy megfelelő-e a hőmérséklete. (Amennyiben túl forró, megég a fánkok külseje, míg a belsejük ragacsos állagú marad. Az ellenkező esetben megszívják magukat olajjal.)

A fánkokat benyomott felükkel lefelé tettem először az olajba. (Ellenkező esetben eltűnik a közepükről a lyuk.) Nagyjából 1 perc alatt megsütöttem az egyik felüket, majd villa segítségével megfordítottam őket. Annyi ideig sütöttem, hogy mindkét felük azonos árnyalatú lett.

Konyhai papírtörlőn hagytam kihűlni őket.