Diós, csokis és kókuszos pöfeteg

pofeteg.jpg

Hozzávalók (70 db kakaóshoz)

  • 35 dkg liszt
  • 15 dkg kakaópor
  • 30 dkg cukor
  • 1 csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 4 db tojás
  • 15 dkg vaj
  • 10 dkg étcsoki (elhagyható)
  • porcukor a forgatáshoz

 

Hozzávalók (60 db kókuszoshoz vagy dióshoz)

  • 35 dkg liszt
  • 15 dkg darált kókusz vagy dió
  • 20 dkg cukor
  • 1 csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 db tojás
  • 8 dkg vaj
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • porcukor a forgatáshoz

 

Valamennyi fajtánál összekevertem a hozzávalókat – a porcukrot kivéve.

Az elkészült masszát a hűtőbe tettem 2 órára.  (Végig ügyelni kell rá, hogy a sütőbe hidegen kerüljön be a tészta.)

A masszából kicsi dió méretű gömböket formáztam, meghengergettem porcukorban úgy, hogy jó vastag réteg keletkezzen rajta. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem a golyókat és egy pohár aljával kicsit lelapítottam.

200 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sütöttem.

Amikor kivettem a sütőből, még puha volt kívül-belül – amikor kihűlt, akkor nyerte el végső állagát, vagyis kívül ropogós, belül puha lett.