Vadas gomba zsemlegombóccal

etelfotok_550.jpg

Hozzávalók a vadas gombához (2 főre)

  • 40 dkg gomba felszeletelve
  • 1 fej vöröshagyma karikákra vágva
  • 10 dkg sárgarépa vöröshagyma karikákra vágva
  • 10 dkg fehérrépa vöröshagyma karikákra vágva
  • zsír
  • só, szemes és darált bors, mustár, babérlevél, citromhéj, citromlé, cukor
  • 2 dl tejföl
  • 1 ek liszt

 

Hozzávalók a zsemlegombóchoz (2 főre)

  • 1 db vizes zsemle
  • 15 dkg liszt
  • 2 db tojás
  • petrezselyem

 

 A gombát zsíron megdinszteltem, majd sóval, darált borssal ízesítettem.

A hagymát és a répákat zsíron kissé megpirítottam, majd felöntöttem vízzel és hozzáadtam sót, szemes borsot, babérlevelet, mustárt, citromhéjat, majd puhára főztem.

A babérlevelet és a borsot kiszedtem belőle, a zöldségeket pedig géppel felaprítottam, majd visszakevertem a levéhez.

Zsírból, cukorból és lisztből barna rántást készítettem, majd apránként hozzáadtam a zöldséglevet és a tejfölt.

Ráöntöttem a gombára és pár percig forraltam.

 

A zsemlét apró kockákra vágtam és kevés zsíron megpirítottam.

A két tojásból, lisztből, sóból, vízből és petrezselyemből nokedli tésztát készítettem, majd beleforgattam a zsemlekockákat is.

Vizes kanállal lobogó vízbe szaggattam a gombócokat. 15 percig fedő alatt főztem őket.