Kókuszos tekercs

kokuszos_tekercs.jpg

Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók

  • 500g darált háztartási keksz
  • 250g + 250g porcukor
  • 5 teáskanál kakaó por
  • 100g + 200g vaj
  • rumaroma
  • 3dl + 1dl tej
  • 150g + 50g kókuszreszelék

 

A darált kekszet, 250g porcukrot, a kakaó port, 100g vajat, a rumaromát és 3 dl tejet alaposan összekevertem, majd összegyúrtam. Ebből az adagból két tekercset csináltam.

Egy 30cm x 45cm-es vágódeszkára folpackot feszítettem, ezen nyújtottam ki a massza felét. (Sodrófával csináltam, de leginkább apró cafatokat téptem a széléből és ragasztottam a sarkokhoz. Végül szépen, egyenletesen elsimult, nagyjából 0,5cm vastagon.)

A krémhez habverővel összekevertem 250g porcukrot, 200g vajat, 1dl tejet és 150g kókuszreszeléket. Ennek a felét rásimítottam a kinyújtott kakaós masszára.

A folpack segítségével felcsavartam a tekercset, majd beraktam a hűtőbe.

Amikor már jól kihűlt és összeállt, bekentem rumaromával és kókuszba hengergettem.

A kakaós és a kókuszos massza feléből készítettem ugyanilyen módon egy másik tekercset.

Csak hidegen lehet szépen szeletelni.