Mogyorós kuglóf

etelfotok_539.jpg

Hozzávalók

  • 5 db tojás
  • 25 dkg vaj
  • 25 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 dl tejszín
  • 1 dl tejföl
  • 35 dkg liszt
  • 1 csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 20 dkg darált mogyoró
  • 1 kk fahéj
  • 10 dkg étcsoki
  • díszítésnek darált mogyoró vagy mandula

 

  • A tojásokat a vajjal, cukorral, sóval, vaníliás cukorral, tejszínnel, tejföllel habosra kevertem.
  • Egy másik tálban összekevertem a lisztet és a sütőport, majd hozzáadtam a tojásos masszához.
  • A mogyorót finomra daráltam és serpenyőben kicsit (csak annyira, hogy érződjön az illata) megpirítottam. Hozzáadtam a fahéjat.
  • A kuglóf formát kikentem vajjal és megszórtam a fahéjas mogyoróval.
  • A maradék mogyorót a krémhez borítottam, de csak kicsit kevertem meg, hogy márványos legyen.
  • 160 fokra előmelegített, légkeveréses sütőben 60-70 perc alatt készre sütöttem, majd egy rácson hagytam kihűlni.
  • A csokit mikróban megolvasztottam. (Az olvasztó fokozatnál is kisebb fokozaton 5-6 perc alatt.)
  • A kuglóf tetejére csorgattam az olvasztott csokit és megszórtam mandula szeletekkel.