Sertéstokány kapros galuskával

tokany.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók a sertéstokányhoz (3 személyre)

  • 50 dkg sertés lapocka
  • húsos szalonna ízlés szerint
  • zsír
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 dl száraz fehér bor
  • 1 tk majoránna
  • 1 tk pirospaprika
  • víz

 

Hozzávalók a galuskához

  • 30 dkg finomliszt
  • 25 dkg túró
  • 1-2 db tojás
  • 1 dl tej
  • kapor

A közepes méretű kockákra felvágott vöröshagymát zsíron üvegesre fonnyasztottam, majd ezen megpirítottam a csíkokra vágott lapockát.

Felöntöttem a vízzel és a borral és hozzáadtam a lereszelt fokhagymát, majoránnát, sót, pirospaprikát. Amikor már majdnem puha volt (kb. 45 perc után), hozzáadtam a csíkokra vágott szalonnát is.

Addig főztem, amíg megpuhult és jól besűrűsödött. (Többször is fel kellett öntenem közben vízzel.)

 

A galuska összes összetevőjét összekevertem. (Lehet, hogy a megadott adagnál több-kevesebb lisztet vesz majd fel.)

Forrásban lévő sós vízbe szaggattam és abban kifőztem.