Barhesz

barhesz.jpg

Hozzávalók

  • 450g finomliszt
  • 150g főtt burgonya
  • 2dl víz (a burgonya főzővize)
  • 1,5tk só
  • 1tk cukor
  • 150g kovász
  • 1 tojás sárgája
  • mák vagy szezámmag

 

A lisztet, a villával összenyomott főtt krumplit, a főzővizet, a sót, a cukrot és a kovászt összedagasztottam. Elég sokára állt össze.

2 órán át langyos helyen kelesztettem, majd három egyenlő részre szedtem és így is hagytam kelni 1 órát.

Három egyforma szálat sodortam és egyszerű fonással elkészítettem a kalács formát, amit alaposan kiolajozott sütőformába fektettem.

Ebben kelesztettem addig, amíg majdnem duplájára kelt. (Illetve sajnos nem kelesztettem ilyen sokáig, ezért repedt szét teljesen sütéskor.)

Közvetlenül a sütés előtt megkentem a tojás sárgájával és rászórtam a mákot.

200 fokra előmelegített sütőben nagyjából fél óra alatt készre sütöttem.