Vajas kifli kovásszal

kifli.jpg

Hozzávalók

  • 20 dkg kovász
  • 50 dkg fehér finomliszt
  • 1,5 dl tej
  • 2,5 dkg vaj
  • 3 dkg cukor
  • 1,5 dkg só
  • annyi víz, amennyit felvesz

 

 

A kovászt, a lisztet, a tejet, a cukrot és a vizet összedagasztottam.

Amikor már jól összeállt, hozzáadtam a sót és a puhára olvasztott vajat. Ezekkel együtt is hosszan dagasztottam.

Egy kiolajozott lábosban – szobahőmérsékleten – hagytam kelni 5 órán át, majd a hűtőbe tettem éjszakára.

Reggel 8 egyforma darabra vágtam a tésztát és felcsavartam a kifliket. (Nagyon vékony, hosszúkás háromszögeket nyújtottam belőle, majd felcsavartam. Úgy hajlítottam, hogy a kicsi, ráhajtott fül kerüljön alulra.)

Sütőpapírral bélelt tepsire tettem a kifliket és szobahőmérsékleten nagyjából 5 óra alatt duplájára kelesztettem őket.

Amikor megkeltek, megkentem a tetejüket vízzel és nagy szemű sót szórtam rájuk.

200 fokra előmelegített, párásított sütőben 10-15 perc alatt megsütöttem őket.