Citromkrémes korongok

citromkremes.jpg

A citromkrém receptje innen származik.

Hozzávalók a korongokhoz

  • 20 dkg liszt
  • 1 nagy csipet só
  • 10 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 12 dkg margarin

 

Hozzávalók a citromkrémehez

  • 3 tojás sárgája
  • 1 db citrom reszelt héja
  • 0,5 dl citromlé
  • 12 dkg cukor
  • 2 dkg étkezési keményítő
  • 5 dkg vaj

 

A lisztet, a sót, a porcukrot, a vaníliás cukort és a margarint gyors mozdulatokkal összedolgoztam.

Amikor összeállt a tészta, nejlonzacskóba tettem és a hűtőben tartottam egy napig. (Egy óra is elég neki.)

Kisebb diónyi gömböket formáztam belőlük. A gömböket picit lelapítottam és a közepüket az ujjammal benyomtam.

175 fokra előmelegített sütőben megsütöttem a korongokat. Ahogy elmúlik a tészta fényessége, elkezd barnulni és ekkor már ki is lehet venni a sütőből. (Viszonylag távol kell őket egymástól rakni, mert a sütés során terjeszkednek.)

 

A citromkrémhez összekevertem a tojások sárgáit, a reszelt héjat, a citromlevet, a cukrot és az étkezési keményítőt, majd lassú tűzön addig főztem, amíg besűrűsödött.

Amikor elkészült, lehúztam a tűzről és belekevertem a vajat.

 

Amikor a korongok kihűltek, megtöltöttem azokat a citromkrémmel.