Zserbó korongok

zserbosuti.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók (kb. 55 darabhoz)

  • 60 dkg liszt
  • 1 nagy csipet só
  • 30 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 40 dkg margarin
  • 10 dkg darált dió
  • 2 evőkanál kajszi lekvár
  • 5 dkg étcsoki
  • 1 tk étolaj

 

A lisztet, a sót, a porcukrot, a vaníliás cukort és a margarint gyors mozdulatokkal összedolgoztam.

Amikor összeállt a tészta, nejlonzacskóba tettem és a hűtőben tartottam egy napig. (Egy óra is elég neki.)

Kisebb diónyi gömböket formáztam belőlük. A gömböket picit lelapítottam és a közepüket az ujjammal benyomtam.

A lekvárt és a darált diót összekevertem, majd egy kiskanállal a tésztákba nyomott mélyedésekbe töltöttem.

175 fokra előmelegített sütőben megsütöttem a megtöltött korongokat. Ahogy elmúlik a tészta fényessége, elkezd barnulni és ekkor már ki is lehet venni a sütőből. (Viszonylag távol kell őket egymástól rakni, mert a sütés során terjeszkednek.)

Az étcsokit és az olajat gőz fölött összeolvasztottam és egy kiskanál segítségével a kihűlt korongokra csorgattam.