Muszaka

muszaka.jpg

Az eredeti recept innen származik

 

Hozzávalók

  • 3 db kicsi padlizsán
  • 3 db nagy krumpli
  • 60 dkg darált sertéscomb
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors, fahéj, szerecsendió
  • 50 dkg konzerv paradicsom
  • 5 evőkanál sűrített paradicsom
  • 1 dl vörösbor
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg finomliszt
  • 5 dl tej
  • olívaolaj

 

A padlizsánt és a krumplit is fél centiméter vékonyságú karikákra vágtam. (Mindkettőt héjastul.)

Serpenyőben olajon megpuhítottam a padlizsánokat, a krumplikat pedig félpuhára sütöttem.

A krumplikat egy 20x30 cm-es tepsi alján eloszlattam egyenletesen.

 

A hagymát apró kockákra vágtam és olajon megpuhítottam, majd hozzáadtam a lereszelt fokhagymát.

Hozzáadtam a húst, majd sóztam, borsoztam és megszórtam egy kávéskanálnyi fahéjjal. Hozzáadtam a konzerv és a sűrített paradicsomot is, majd az egészet összefőztem.

A húsos ragut a krumplira simítottam, majd erre kerültek a padlizsán karikák.

 

A vajat megolvasztottam, majd hozzáadtam a lisztet. Folyamatos kevergetés mellett hozzáadtam az előzőleg meglangyosított tejet és fűszereztem sóval, borssal és szerecsendióval. Folyamatos kevergetés mellett sűrűre főztem.

A padlizsán tetejére mertem a besamelt és az egészet 180 fokos sütőben addig sütöttem, amíg szép színt kapott a teteje. (Kb. 40 perc volt.)