Citromos-mascarponés torta sütés nélkül

citromos.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók

  • 15 dkg vaj
  • 25 dkg darált keksz
  • 4 dl habtejszín
  • 20 dkg porcukor
  • 30 dkg mascarpone
  • 10 dkg tejföl
  • 20 dkg natúr joghurt
  • 3 db citrom
  • pár darab menta levél
  • 2 kis tasak (20g) zselatin

 

A vajat megolvasztottam és összekevertem a darált keksszel, majd az egészet a kapcsos tortaforma (25 cm átmérőjű) aljára nyomkodtam.

 

A mascarponét, a tejfölt, a joghurtot,10 dkg porcukrot és a 2 db citrom lereszelt héját összekevertem.

A habtejszínt felvertem 10 dkg porcukorral.

A kétféle masszát összeforgattam.

 

2 db citrom levét kifacsartam, beleszórtam a zselatint és kis lángon feloldottam benne.

3 evőkanál masszát hozzákevertem, majd az egészet összeforgattam.

Rásimítottam a kekszes alapra és hűtőben hagytam megdermedni.

 

Dermedés után díszítettem citrom karikákkal és menta levelekkel.

 

tortamaskepp.jpg

 

Ugyanezt elkészítettem úgy is, hogy kb. 1 kg málnát átpasszíroztam és a krémhez adtam a levél. Továbbá zselatint is adtam még hozzá.