Kakaós csiga

kakaoscsiga.jpg

Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók a tésztához

  • 5 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 1 ek + 4 dkg cukor
  • 50 dkg liszt
  • 2 tojás sárgája
  • 4 dkg vaj
  • 1 csipet só

 

Hozzávalók a töltelékhez

  • 15 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg vaj
  • 4 tk kakaópor

 

A tetejére valók

  • 1 db tojás
  • 1,5 dl tejszín
  • 5 dkg cukor

 

Az élesztőt felfuttattam a langyos, cukros tejben.

A lisztet összekevertem a sóval, felolvasztott vajjal, cukorral, tojássárgájával.

Mindehhez hozzáadtam az élesztős tejet és jól összedolgoztam.

A tésztát egy órán át hagytam kelni.

 

A töltelékhez habosra kevertem a hozzávalókat.

 

A tésztát ujjnyi vastag téglalappá nyújtottam, megkentem a krémmel és felcsavartam az egészet. Lisztezett késsel kb. 3 cm vastag karikákat vágtam belőle.

A csigákat sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem és a tetejüket megkentem tojással. Így hagytam még fél órán át kelni.

 

175 fokos sütőben megsütöttem a csigákat és amikor már szép színük volt, megkentem a cukorral összekevert tejszínnel. A sütőt 100 fokra állítottam és még 10 percig hagytam szikkadni benne a csigákat.