Tejszínes túrókocka

tejszinesturokocka.jpg

 

Az eredeti recept innen származik. 

 

Hozzávalók a piskótához

  • 3 db tojás
  • 3 ek cukor
  • 3 ek liszt
  • 1 csomag sütőpor

 

Hozzávalók a krémhez

  • 50 dkg túró
  • 20 dkg tejföl
  • 10 dkg cukor
  • 1 db citrom reszelt héja
  • 20 g zselatin
  • 0,5 dl víz
  • 3 dl habtejszín

 

Hozzávalók a tetejéhez

  • gyümölcs
  • 24 g tortazselé
  • víz

 

A piskótához a tojások sárgáját összekevertem a cukorral, a liszttel és a sütőporral, majd óvatosan hozzáforgattam a tojások habbá vert fehérjéjét.

Vajazott, lisztezett tepsibe (20x30 cm) simítottam és 180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.

 

A krémhez a túrót, a tejfölt, a cukrot és a reszelt citromhéjat összekevertem.

A zselatint melegítés mellett feloldottam a vízben és hozzákevertem a túrós masszához.

A habtejszínt felvertem és összeforgattam az előzőekkel, majd rásimítottam a piskótára.

 

Amikor megdermedt, ráhelyeztem a gyümölcsöket és a tortazselét elkészítettem a tasakon leírtaknak megfelelően.

Hűtőben dermesztettem.