Almás kuglóf

DSC_0390.JPG

 

Hozzávalók

  • 3 db alma
  • 20 dkg + 3 evőkanál cukor
  • 3 tojás
  • 12,5 dkg margarin
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
  • 1 marék mazsola
  • 10 dkg dió durvára vágva
  • 25 dkg liszt
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • csoki és durvára vágott dió a díszítéshez
  • margarin és zsemlemorzsa a forma kikenéséhez

Az almákat megpucoltam és vékony (4-5mm) szeletekre vágtam, majd a 3 evőkanál cukorral és kb. 3 dl vízzel puhára főztem.

A cukrot, a tojásokat, a margarint, a fahéjat, a beáztatott mazsolát és a diót összekevertem.

A lisztet, a sütőport és a szódabikarbónát szintén összekevertem, majd apránként az előző masszához dolgoztam. Végül beleforgattam a lecsöpögtetett almát is. Ha túl sűrű a tészta, lehet hozzá tenni az alma főzővizéből.

A kuglófformát kikentem margarinnal és meghintettem zsemlemorzsával. Belecsorgattam a nyers masszát és 160 fokon megsütöttem.

Amikor kihűlt, kiborítottam a kuglófot és olvasztott csokit csurgattam rá, majd dióval meghintettem. (Ha a csoki nem elég híg, margarint lehet hozzákeverni.)