Lekváros linzerkocka (Rama süteményes könyvből)

Ételfotók (416).JPG

Hozzávalók

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 15 + 10 dkg porcukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 egész tojás + 3 sárgája
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 evőkanál kakaó
  • 1 evőkanál rum
  • sűrű lekvár
  • dió a díszítéshez

A lisztet és a sütőport alaposanösszekevertem, majd összemorzsoltam a margarinnal. Belekevertem 15 dkg porcukrot és a citromhéjat, majd összegyúrtam a két egész tojással.

A tésztát három egyenlő részre osztottam és az egyik részbe belegyúrtam a rumot és a kakaót.

Az egyik világos lapot nagyjából 20x30 cm-esre nyújtottam és belefektettem egy sütőpapírral kibélelt tepsibe. Alaposan megkentem lekvárral. Ezután ugyanígy kinyújtottam a kakaós tésztát is és ráfektettem, majd ezt is megkentem lekvárral.

Végül kinyújtottam a másik világos lapot és a tetejére simítottam. Erre már nem kell lekvár. Alaposan megszurkáltam villával, hogy később ne hólyagosodjon föl. 200 fokra előmelegített sütőben nagyjából 20 perc alatt készre sütöttem.

Amíg a tészta sült, alaposan összekevertem a három tojássárgáját és a maradék 10 dkg porcukrot.

Amint kivettem a sütőből a tésztát, máris rákentem a mázat és belenyomkodtam a dióbél darabkákat.

A máz kb. egy óra alatt teljesen megszilárdult és már lehetett is szeletelni a süteményt.

Ételfotók (417).JPG