Téli fűszeres kuglóf

Ételfotók (415).JPG

Hozzávalók (22 cm átmérőjű kuglófformához)

  • 12 dkg vaj vagy margarin
  • 23 dkg cukor
  • 2 egész tojás
  • 25 dkg liszt
  • 1 tasak sütőpor
  • 1 csapott teáskanálnyi szódabikarbóna
  • 1 nagy csipet só
  • 1 csapott teáskanálnyi őrölt fahéj
  • 1 csapott teáskanálnyi reszelt citrom és/vagy narancshéj
  • 1,5 dl tejföl vagy joghurt (natúr vagy gyümölcsös)
  • 1,5 dl lekvár (pl. sütőtökből)
  • apróra tört csoki vagy előre beáztatott mazsola
  • 1 evőkanál narancslé
  • zsemlemorzsa és vaj a forma kikenéséhez
  • porcukor a kész kuglóf tetejére

 

A vajat a cukorral és a tojásokkal elkevertem. Hozzáadtam a tejfölt (vagy joghurtot), a narancslevet és a lekvárt.

A lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a sót, a fahéjat és a reszelt narancs héjat alaposan összekevertem.

A lisztes keveréket apránként hozzákevertem a vajashoz, majd az egészet a kivajazott, kimorzsázott formába öntöttem. 180 fokra előmelegített sütőben nagyjából ¾ órán át sütöttem.

Amikor kihűlt, tányérra borítottam (előbb nem szabad, mert nagyon puha a tésztája és könnyen törik) és megszórtam porcukorral.

 Ételfotók (414).JPG