Sörös-tökmagos kifli

A receptet egy az egyben Fűszeres Eszter blogjáról kölcsönöztem. Nincs is mit változtatni, mert zseniális.
 
Hozzávalók
  • 25 dkg finomliszt
  • 25 dkg rétesliszt
  • 1 zacskó (7g) élesztő por
  • 3 dl sör
  • 1 kávéskanál só
  • 3-4 dkg tökmag
  • 2 evőkanál olaj
 
A tökmagot leszámítva összekeverjük a hozzávalókat. Én 10 percig dagasztottam kézzel, majd kb. egy órán át hagytam jó melegben kelni.
Nagyjából fél centiméter vastagságú kört nyújtottam belőle és ezt 8 szeletre (mint a pizza) vágtam. Megszórtam a szeleteket tökmaggal és a szélesebb végétől kezdve felcsavartam, kicsit behajlítottam a végeit és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Itt még fél órán keresztül kelesztettem.
A sütőt 175 fokra melegítettem és mielőtt beraktam a tepsit, a kifliket jó alaposan megkentem vízzel. Ez azért fontos, mert másodszorra erről megfeledkeztem és felrepedtek a kiflik az oldalukon.
Készre sütöttem.
 
Másnap megismételtem a sütést, mert annyira jó lett. Majdnem készre sütöttem, de amikor elkezdődött színesedni a teteje, kivettem a tepsiből, megvártam, míg kihűlt és zacskókban lefagyasztottam.