Sós uborka télire

 

 

Hozzávalók:
  • egyforma méretű uborkák
  • egész bors
  • kapor
  • szőlő levél
  • meggy levél
  • fokhagyma
  • nátrium-benzoát
 
Az uborkákat alaposan megmostam és a végeit levágtam.
A kifertőtlenített befőttes üvegek aljára raktam egy szőlőlevelet és egy meggyfa levelet, pár gerezd fokhagymát, a borsot és a kaprot. Rájuk tuszkoltam az uborkákat (később úgyis megpuhulnak és könnyebb lesz kivenni az üvegből).
Mindegyiket felöntöttem tiszta vízzel, majd ezt a vizet átöntöttem egy nagy lábosba és hozzámértem plusz egy liter vizet.
Minden liter vízhez két evőkanál sót adtam és felforraltam az egészet és még azon melegében az uborkákra öntöttem. A maradék egy litert félretettem.
Az üvegeket egy tepsibe raktam, hogy ha elkezdődik az erjedés, ide tudjon kifolyni az üvegekből a lé. Ugyanis az üvegeket nem szabad lezárni csak egy vizes konyharuhával letakarni. A félrerakott sós vízből töltünk rá, ha kilóg az uborka vége. Mindig fedje el lé, különben megpenészedik!!!
Így tartottam langyos helyen 5 napig. Amikor készen lett, mindent kiszedtem az üvegekből. A levet ismét a nagy lábosba öntöttem a maradék sós vízzel együtt. Az uborkákat lemostam, az üvegeket átmostam, majd visszaraktam az uborkákat.
A levet kb. negyed órán át forraltam, a habot folyamatosan szedegettem le róla. Végül adtam hozzá nátrium-benzoátot (a zacskón leírt dózisban) és forrón ráöntöttem az uborkákra, majd celofánt feszítettem az üvegek szájára és végül rácsavaroztam a kupakokat. Fejjel lefelé fordítottam az üvegeket és így vártam meg, amíg kihűlt.
Most a pincében laknak az uborkák és egyelőre jól néznek ki. Szerintem így is maradnak, amíg el nem fogynak.