Golyók meglepetéssel

 

Milyen jó is az, ha az ember szolgálatban falatozik a város fölött! A golyókat a többi polgári természetőröknek készítettem.
 
Hozzávalók:
  • 50 dkg reszelt keksz
  • 10 dkg vaj
  • 2 evőkanál kakaó
  • 10 dkg porcukor
  • 2 evőkanál rumaroma
  • kb. 6 evőkanál savanyú lekvár
  • víz vagy valamilyen gyümölcslé vagy szörp
  • kókuszreszelék és csokis tortadíszítő
  • a meglepetés pedig: fagyasztott vegyes erdei gyümölcsök
 
A kekszreszeléket, a kakaót és a porcukrot jól elkevertem egymással, majd hozzáadtam a vajat, a rumaromát és a lekvárt. Annyi szörppel higítottam, hogy jól gyúrható legyen az állaga.
Kis golyókat formáltam belőle és mindegyiknek a közepébe belegyúrtam egy darabka gyümölcsöt. Itt jegyezném meg, hogy nem érdemes egyszerre kivenni az összes gyümölcsöt a fagyasztóból, mert sokkal könnyebb vele bánni, amíg kemény. Ha már megolvadt, akkor levet ereszt és úgy nem mindig tapad össze a golyóbis.
Végül a golyókat megforgattam kókuszreszelékben és egér kakiban (remélem azért, hogy mindenki ismeri ezt a konyhai szakkifejezést).
Egy éjszakán át hagytam a hűtőben keményedni és összeérni.