Drága kórusomnak ajánlva - almás-diós muffin

Mára már egy kicsit utánanéztem a muffin-készítés titkainak, de előtte még sütöttem egy újabb adagot.

Kár lenne leírnom ezeket a rejtelmeket, hiszen fent vannak itt: http://hu.wikipedia.org/wiki/Muffin

 
Hozzávalók:
  • 2 dl finomliszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • egy nagy csipet só
  • 0,5 teáskanál őrölt fahéj
  • 1 dl cukor
  • 2 tojás
  • 0,75 dl olaj
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 0,5 dl darált vagy apróra vágott dió (és 12 gerezd egyben)
  • 2 közepes nagyságú alma lereszelve
  • egy narancs héja lereszelve
  • (A deciliterek nem elírások.)
 
Először összekevertem a lisztet, szódabikarbónát, sót, fahéjat és a cukrot, egy külön tálban pedig a tojást és a tejet, majd összeforgattam őket. Végül gyors mozdulatokkal a diót, a narancshéjat és az almát is.
Beleöntöttem a kivajazott formába és előmelegített sütőben 180 fokon megsütöttem. 15 perc után a tetejükre nyomkodtam a diógerezdeket és még 5 percig sütöttem. A tészta színe becsapós, mert már kezdettől fogva sötét volt, de ezt csak a dió teszi.
Hát, ez sem volt bonyolult!