Almakompót

Talán túl sok szót nem is érdemel ez az egyszerű étel elkészítésének egyszerűsége miatt, de íze szerint mindenképpen.
 
Hozzávalók 5 üveg kompót elkészítéséhez:
5 kg savanykás alma
2 dl citromlé
0,5 kg cukor
Fahéj, szegfüszeg
Egy csipet só
 
Mint már említettem egy régebbi bejegyzésemben, az üvegeket mindenképpen érdemes kifőzni úgy, hogy egy nagy lábosba állítom őket és vizet töltök beléjük és köréjük is, majd jó néhány percig forralom. A kupakokat szintén.
Egy nagy lábosba beleöntöttem a citromlevet és 2-3 liter vizet (annyit, hogy később ellepje az almát, ami persze úszik a víz tetején…)
Az almákat meghámoztattam (ez nem elírás) és felkockáztam, általában 16 darabra. Ebben volt segítségemre a képen látható 100 Ft-os almaszeletelő. A lehető leggyorsabban beledobáltam a citromos vízbe, hogy meg ne barnuljanak.
 
Amikor minden alma fel volt vágva, feltettem főni, beletettem a cukrot és a sót is. Forrástól számított 1-2 percen belül készen is volt.
 
Az üvegekbe raktam és a maradék lébe beleborítottam néhány darabka fahéjat és 5 szem szegfűszeget, majd forraltam egy kicsit az egészet.
Végül szűrés után rátöltöttem a levet az almára, de maradt 3 üveg lé is. Ezeket később húsok ízesítésére fogom használni.

Nem dunsztoltam, mivel nem írták sehol. Tartósítószert sem raktam bele. Bár valószínűleg nem is kell, mert 5 üveg kompót hamar el fog fogyni.