Fűszeres keksz

 

fuszeres_keksz.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók

  • 5 dkg méz
  • 10 dkg vaj
  • 8 dkg cukor
  • 1 db tojás
  • 30 dkg liszt
  • ¼ kk szódabikarbóna
  • 1 kk őrölt szerecsendió
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 1 kk őrölt gyömbér
  • ¼ kk őrölt fehérbors

 

A vajat és a mézet megolvasztottam, majd hozzákevertem a cukrot és a tojást.

A lisztet, a fűszereket és a szódabikarbónát is elkevertem, majd a folyékony masszával összedolgoztam.

Fóliába csomagolva egy órára a hűtőszekrénybe tettem.

Lisztezett deszkán 4 mm vastagságúra nyújtottam és egy 4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggattam, majd jó mélyen belenyomtam a sütipecséteket.

Az elkészült darabokat sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem és visszahűtöttem (hűtőben vagy teraszon).

Végül 180 fokra előmelegített sütőben (alsó-felső sütéssel) kb. 6 perc alatt készre sütöttem.