Ropogós magos lapkák

svedropogos.jpg

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók

  •  2 dl tönkölybúzaliszt
  • 1,5 dl rozsliszt
  • 1,5 dl búzakorpa
  • 2,5 dl szezámmag és napraforgó mag keveréke
  • 0,5 dl mák
  • 2 csapott kk. só
  • 1 tasak sütőpor
  • 1 dl olaj
  • 2 dl víz

 

A kétféle lisztet, a búzakorpát, a magokat, a sót és a sütőport összekevertem.

Hozzáadtam az olajat és a vizet, majd alaposan összedolgoztam.

Fél órán át hagytam állni.

 

A masszát kétfelé választottam és mindkettőt – sütőpapír között – 30x30 cm-esre nyújtottam. Ezek után felszeleteltem egy hosszú késsel. (Vágni nem lehet, helyette bele kell nyomni a kést.)

Két külön tepsire tettem a kinyújtott masszát és 175 fokra előmelegített sütőben kétszer 15 percig sütöttem. (Egyszerre tettem be a két tepsit és 15 perc után megcseréltem azokat.)