Isler

 

isler.jpg

Hozzávalók 40-45 db-hoz (5 cm-es átmérő)

  • 10 dkg porcukor
  • 20 dkg vaj
  • 25 dkg finomliszt
  • 5 dkg darált dió
  • 1 tojás sárgája
  • lekvár
  • 3 tábla étcsoki
  • 1 tábla fehér csoki
  • étolaj

 

A porcukrot, a vajat, a lisztet, a tojást és a diót gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Lefóliáztam és a hűtőben pihentettem egy órát.

A tésztát lisztezett deszkán 3-4 mm vastagságúra kinyújtottam és 80-90 db 5 cm átmérőjű kört szaggattam belőle.

175 fokra előmelegített sütőben nagyjából 10 perc alatt megsütöttem a lapokat. Amint színűk kezdett lenni, kivettem. A korongokat rácson pihentettem.

Amikor kihűltek, lekvárral megkentem és összeragasztottam őket. Újabb néhány órán át pihentettem őket.

A fehér- és az étcsokit is felolvasztottam gőz fölött. Mindkettőbe tettem étolajat, mert nagyon sűrűek voltak.

Az islereket étcsokiba mártottam úgy, hogy az aljuk ne legyen csokis, majd lecsöpögtettem és rácsra tettem. Amikor az egyharmadával készen voltam, mindegyiknek a tetejére csöppentettem a fehér csokiból egy picit és fogpiszkálóval csillag alakúra húztam.

A másik kétharmad adaggal is így jártam el. Azért kellett harmadolni, hogy az étcsoki ne szilárduljon meg teljesen, mielőtt a fehér csokival együtt formázni kezdeném.

Hűtőben pár óra alatt készre keményedett.

Érdemes csak 2-3 nappal később tálalni, mert addigra érik össze igazán.