Sós-sajtos pogácsa

Ételfotók (442).jpg

Hozzávalók

  • 50 dkg liszt
  • 15 + 5 dkg trappista sajt
  • 12,5 dkg margarin
  • 10 dkg zsír
  • 2 db egész tojás és 1 db sárgája
  • ½ db élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 kk cukor
  • 1 ek só

Az élesztőt felfuttattam a langyos cukros tejben és összekevertem a liszttel. A margarint és a zsírt megolvasztottam és hozzáadtam a liszthez. Összegyúrtam a 15 dkg reszelt sajttal, a két egész tojással és a sóval. A tésztát egy órán át hagytam kelni szobahőmérsékleten.

Egy centiméter vastagsgúra nyújtottam a tésztát és két centiméter átmérőjű szaggatóval pogácsákat szaggattam. Megkentem a tetejüket a tojás sárgájával és megszórtam a maradék reszelt sajttal. 175 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.

 

Az eredeti recept innen származik: http://www.mindmegette.hu/apro-sajtos-pogacsa.recept