Máglyarakás

Utólag nézve tényleg nem volt nehéz elkészíteni, de először megijedtem tőle.

Rengeteg módon el lehet készíteni ezt a nagyon-nagyon édes desszertet. Én ezt a receptet alkalmaztam nagyjából.
 
Hozzávalók (egy kisebb adaghoz, ami így is bőven elég legalább 4 személynek desszertként):
  • 5 közepes alma
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
  • 10 dkg margarin
  • 6 zsömle
  • 6 dl tej
  • 3 tojás
  • 15 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 20 dkg lekvár
  • zsemlemorzsa és margarin
 
Először is az almát meghámoztam, kimagoztam és nagyjából fél centi vastag szeletekre vágtam. De ez igazából majdnem mindegy, mert úgysem látszik majd, viszont fontos, hogy nagyobb darabok érezhetőek legyenek majd, tehát ne vágjuk nagyon apróra!
A felszeletelt almadarabkákat megszórtam fahéjjal és serpenyőben 5 dkg margarinon megpároltam annyira, hogy jó puhák legyenek, de még ne essenek szét.
A zsömléket felszeleteltem nagyjából egy centi vastagságú szeletkékre, de nem lapjában, hanem keresztbe, majd beletettem egy jó nagy tálba, hogy az öntet jól átjárhassa majd.
A tojások sárgáját, a maradék 5 dkg margarint, 10 dkg porcukrot és a vaníliás cukrot egy nagy tálban alaposan összekevertem, a tejet felforraltam és egy kis hűlés után ráöntöttem. Fontos, hogy nem azonnal zúdítjuk rá a tejet, mivel így kicsapná a tojást.
Az öntetet alaposan összekevertem és ráöntöttem a zsömlekarikákra. Hagytam, hogy jól beszívja.
Na, ha azt szeretnénk, hogy jól szeletelhető legyen a máglyarakás, akkor egy tepsiben folytassuk a műveleteket és nem egy olyan tálban, mint ami a képeken látható.
Valamiért én úgy gondoltam, hogy így szebb lesz, de tévesnek bizonyult az elképzelésem.
Tehát egy tepsit kikenünk margarinnal és meghintjük zsemlemorzsával. Belefektetjük a beáztatott zsömlék felét, ráterítjük az összes fahéjas almát, erre pedig jöhet a maradék zsömle.
A lekvár 2/3-ával megkenjük a rakottas tetejét (szükség szerint vízzel hígítható), majd letakarjuk a tepsit és 180 fokra előmelegített sütőben fél órán át sütjük.
Eközben elkészítettem a habot oly módon, hogy a tojások fehérjéit majdnem kemény habbá vertem, de a teljes keménység előtt hozzáadtam 5 dkg cukrot és a lekvár maradékát. Sok helyen azt írják, hogy ezeket apránként kell belekeverni, de én belezúdítottam és így is nagyon jól felverődött. Tehát mindezek után kemény habbá verjük és rákenjük a már átsült rakottas tetejére.
A sütő hőmérsékletét levesszük 100 fokra és visszatesszük a már majdnem kész máglyarakást és addig szikkasztjuk rajta a habot, amíg meg nem keményedig és a teteje meg nem pirul egy kicsit.
Még melegen felszeleteljük és langyosan tálaljuk.