Diós bejgli

 

dsc_0004.JPG

Az eredeti recept innen származik.

 

Hozzávalók 3 db-hoz

a tésztához

  • 45 dkg finomliszt
  • 5 dkg porcukor
  • ¼ kocka élesztő
  • 12 dkg vaj
  • 6 dkg zsír
  • 1 tojás sárgája
  • 1 csipet só
  • ½ dl cukrozatlan habtejszín
  • 1 dl víz

 

a töltelékhez

  • 40 dkg darált dió
  • 25 dkg kristálycukor
  • 7 dkg zsemlemorzsa
  • 2,5 dl víz
  • egy marék mazsola
  • rum vagy rumaroma

 

a kenéshez

  • 1 tojás sárgája és fehérjéje

 

A mazsolát rumba áztattam.

A töltelékhez a vizet felforraltam és felolvasztottam benne a cukrot. Hozzáadtam a diót és a zsemlemorzsát, majd hagytam kihűlni az egészet.

A tésztához a lisztet összekevertem a porcukorral és belemorzsoltam az élesztőt. (Nem kell felfuttatni!) Hozzádolgoztam a vajat, a zsírt, a tojássárgáját, a sót, a habtejszínt és a vizet.

Az egészet hűtőbe tettem egy órára, hogy a kezem melegétől ne kezdjen majd dolgozni az élesztő.

Három egyforma részre osztottam a tésztát – amivel éppen nem dolgoztam, azt visszatettem a hűtőbe – és 20x25 cm-es téglalapokat nyújtottam belőle.

Egy téglalapra rásimítottam a töltelék egyharmadát úgy, hogy a szélein fél centit szabadon hagytam. Megszórtam a tetejét a mazsola egyharmadával.

A tészta széleit behajtottam és a hosszabbik oldalánál fogva feltekertem.

A bejglik tetejét megkentem a tojás sárgájával és 3 órára hidegre tettem – a lépcsőházba.

A bejglik tetejét megkentem a tojás fehérjéjével és egész éjszaka pihentettem a lépcsőházban.

Sütés előtt fogpiszkálóval alaposan megszurkáltam (15 helyen).

180 fokos sütőben készre sütöttem.