Virslis pirog

etelfotok_467.JPG

Az eredeti recept innen származik.

Hozzávalók

  • 25 dkg rétes liszt
  • 35 dkg finom liszt
  • 2 kávéskanál só
  • 10 dkg reszelt füstölt sajt
  • 5 evőkanál olaj
  • 2,5 dl tej
  • víz
  • 4 dkg élesztő
  • 1 kávéskanál cukor
  • 60 dkg virsli
  • 1 nagy fej hagyma
  • 1 kis pohár tejföl
  • só, kömény, bors
  • 1 tojás

 

 

A hagymát apróra vágtam, megsóztam és olajon megfonnyasztottam. A virslit apró darabokra vágtam (először hosszában négybe, majd nagyjából fél centi vastagságúra) és a hagymával együtt megpirítottam. Borsoztam, köményeztem. Összefőztem a tejföllel, majd lisztet szórtam rá, hogy sűrűbb legyen.

A tésztához összekevertem a kétféle lisztet, a sót, a reszelt sajtot és az olajat. Az élesztőt felfuttattam a langyos cukros tejben, majd hozzáadtam a lisztes keverékhez. Kezdetben nagyon ragadt, de a dagasztás során összeállt. Egy kevés vizet is adtam hozzá. Meleg helyen egy órán át kelesztettem.

 

A megkelt tésztát fél centi vastagságúra nyújtottam és bögre-átmérőjű korongokat szaggattam belőle, majd tovább nyújtottam nagyjából 2 mm vastagságig.

A korongok egyik felére egy evőkanál tölteléket tettem, majd a tészta másik felét ráhajtottam, rányomkodtam. A párnácskák tetejét megszurkáltam késsel, majd megkentem tojással.

180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.