Ne nevess, mert kifut a bableves!

dsc_0049.jpg

Hozzávalók

  • 0,5 kg száraz tarkabab
  • 1 szál fehérrépa
  • 3 szál sárgarépa
  • csülök vagy egyéb csontos sertéshús (lehetőleg füstölt)
  • 2-3 evőkanál liszt
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 kávéskanál pirospaprika
  • petrezselyem
  • csipetke: 1 tojás és annyi liszt, amennyit felvesz, plusz só

 

A babot 15 órán keresztül vízben áztattam.

A babot, a felkarikázott zöldségeket és a húst egy nagy fazékba raktam és sok vízzel felöntöttem. Addig főztem, míg megpuhult minden (kb. 3 óra).

Az olajból és a lisztből világos rántást készítettem, majd a tűzről lehúzva hozzáadtam a lereszelt fokhagymát és a pirospaprikát. Apránként felhígítottam a leves levével, majd visszamertem bele.

Csak ezután sóztam meg.

Csipetkét szaggattam bele és hozzáadtam az apróra felvágott petrezselymet.