Joghurtos gyűrű - Tupperware recept

Ez ismét egy olyan eledel, amit szívesen fogyasztanak azok is, aki nem szeretik az édes dolgokat, illetve az „én fogyókúrázom”-ok is.

Ez a tortaszerűség egy Tupperware edényhez íródott eredetileg, de szerintem más formában is elkészíthető.
 
Hozzávalók:
  • egy nagy doboz gyümölcsjoghurt
  • 2 evőkanál porcukor
  • 2 kis tasak (2x10g) zselatin
  • 4 dl habtejszín
  • gyümölcs (mondjuk egy üveg meggybefőtt a leve nélkül)
  • néhány darab babapiskóta

 A joghurtot, a zselatint és a porcukrot egy lábosba rakom és folyamatos kevergetés mellett egyet buggyantok rajta. Ezt állítólag nem kell, elég, ha felolvad a cukor és a zselatin, de én így szoktam és kiválóan működik.

Amíg a joghurt hűl, felverem a habtejszíneket jó keményre. Ezzel múltkor megjártam, mert anélkül, hogy felverődött volna, csomóssá és folyóssá vált. Állítólag azért, mert nem volt hideg, de nekem ezzel kapcsolatban vannak kételyeim.

Ha sikerültek az eddigi lépések és a joghurt sem túl meleg már, akkor a két masszát egymásba forgatom és hozzáadom a lecsöpögtetett gyümölcsöt.

A tortagyűrűt kivizezem úgy, hogy egy picit csöpögjön is belőle (ez kell ahhoz, hogy később ne könnyen kijöjjön belőle) és beleöntöm a gyümölcsös krémet. A tetejére (vagyis az aljára, hiszen fejjel lefelé van a forma) rakok néhány babapiskótát. Nem szoktam előtte tejbe áztatni, mert anélkül is kellően megpuhul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az elkészült tortát pedig berakom a hűtőbe és legalább két órán át otthagyom. Majd amikor a vendégek jelen vannak, kiborítom gond nélkül a formából (legalábbis többnyire szépen kicsusszan) és sitty-sutty, már el is fogyott.

Érdemes többféle gyümölccsel elkészíteni, de nálunk a gyakorlat azt mutatja, hogy a meggyes a nagy kedvenc. Pedig én a barackosat szeretem. Csinál nekem valaki olyat?